onsdag 4 september 2013

Vab och skola.

Förra veckan på förskolan gick som en dans. Jag pussade, sa hej då och gick. Jag tror knappt hon registrerade att jag gick därifrån, så inne i leken var hon. Mycket skönt och en sak mindre att oroa sig för. Jag och pappa turades om med att hämta beroende på vem av oss som var närmast först. Jag stod och kikade lite på Moa innan jag gick in och har fått se en glad, social och intresserad tjej som lekte både med saker och kompisar.  Tills hon får syn på mig. Då kommer det lite snyft och nån tår men det är hastigt övergående. Det märks att det är fullt upp på dagarna nu, Moa är lite gnällig på eftermiddagarna. En ny upplevelse för hela familjen men det blir nog bättre när hon, och vi, vants vid det lite snabbare tempot. 


I söndags kändes hon varm och under natten kom febern. Jag brydde mig inte om att tempa för hon var såpass pigg att det var ointressant. På måndagen och tisdagen fick hon vara hemma med pappa. Hela dagen idag (tisdag) har hon varit sig själv och inte varit febervarm så imorgon tar vi nya tag. Hoppas det går bra att lämna trots att hon inte varit där på fyra dagar! 



I lördags var det cruising här i stan och vi bjöd E's storebror W på en sväng runt stan. Han gillar bilar. Och motorcyklar. Gissa om han tycker att Moa är lite cool? 
W ville dock inte vara med på bild, men E hoppade (nja) gladeligen in bakom ratten. 



Min skola har kört igång på allvar nu och alla nya begrepp snurrar i huvudet på mig. Jag läser bland annat naturkunskap och vi ägnar oss just nu åt ärftlighet, genteknik etc. Väldigt intressant måste jag säga och säkert lite intressantare nu när jag har barn. 

Man ångrar inte de barn man får, snarare de man inte får

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar