tisdag 9 oktober 2012

Bloggar

Jag läser en del bloggar, främst såna som skrivs av andra prematurföräldrar. Det har bara blivit så. I början när Moa var pytte sökte jag mig till dom för att söka information, hur går det sen och hur har det gått och när får man komma hem, undrade jag över då. Vissa bloggar tycker jag så mycket om att jag stannat kvar trots att frågeställningarna jag har nu i mångt och mycket liknar en "vanlig" förälders. Men så ibland hittar jag en ny blogg och då vill jag gärna lämna ett avtryck. Jag blir ju jätteglad när ni kommenterar och då kan jag inte vara sämre själv.
Och ikväll fann jag en blogg där jag ville lämna en kommentar, lite tips och uppmuntran. Men serru det gick inte! Innan jag valde blogspot testade jag andra blogportaler, bl a wordpress. Min mail ligger tydligen sparad där och jag ombeds logga in för att kunna posta min kommentar. Jag kommer varken ihåg användarnamn eller lösenord.

Så här kommer min kommentar, Elsas mamma: Apropå napp, har ni testa Difrax? Den nappen var den enda Moa tog när hon var lill-liten men för stor för neo-nappen.. Och apropå ersättning: jag känner igen känslan av dåligt samvete. Men lägg undan det. Det finns alternativ till amning, vilket jag är evigt tacksam för, varför inte använda det?

Till er andra som nu säkert är lite nyfikna på vad jag pratar om för blogg kan kolla in kommentarerna under förra inlägget. Där kan ni följa länken.

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. :) vad gör man inte?
      Tycker det är synd att det oftast är lite krångligt att kommentera från mobilen. Jag surfar sällan på datorn numera...

      Radera
  2. Tack för tipset! Ska göra en beställning idag på bl.a dessa och några som hette pigeon(?). Passar inte någon utav dom så lägger jag ner't. Kan ju då i princip ha napp-provningar hemma eftersom vi har alla sorter typ hehe..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pigeon ska Ica vara poppis bland premisar har jag hört. :) hoppas nån funkar för henne. Hon kanske inte är en napptjej än, helt enkelt.
      Vi testade en massa märken här oxå. Efter Difrax blev det latexnappar från esska. :)

      Radera
  3. Jag lämnar ett litet avtryck,
    Jag är Mamma till Hugo (född v 28+5)
    Det gör så mycket att läsa och följa andra, "jämföra" hur andra prematurer har utvecklats.
    =)
    Mvh
    Lisso

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lisso.
      Vad kul att du hittat hit. :)
      Ja visst ger det mycket att få känns samhörighet?
      Känna ett sammanhang i det onormala och som du säger kunna "jämföra" på liknande villkor.
      //Anna

      Radera