fredag 19 oktober 2012

Tro, hopp och kärlek.

Min hobby nu för tiden är ju att sy. Främst kläder till Moa men även mössor, dreglisar och en och annan bralla till andra sötnötter. Självklart vill jag ha "mitt" namn med på plagget. Det känns liksom lite proffsigare och mer färdigt. Efter många om och men blev det Moas namn som fick bli namnet på kläderna. MoMaNy. Jättefint tycker jag. På den förra laddningen namnlappar hade jag med tvättråden. Tycker själv det kan vara ohyggligt irriterande att få hemsytt men man har ingen aning om hur man ska tvätta plagget. Nu har det blivit dags att beställa en ny laddning lappar och lagom till det lyckades jag nosa reda på storlekslappar med tvättråd. Kanonbra eftersom det öppnade upp för att ha en symbol på. Frågan var bara; vad för symbol? Vad representerar mig, Moa, oss, familjen? För det var jag säker på, det skulle betyda nåt. Inte bara tryckas dit nåt för att det fanns plats. Efter mycket funderingar och med lite bollande ned marsmammorna kom jag på det perfekta. Tro, hopp och kärlek. Ett kors ,ett ankare och ett hjärta. Korset är för mig inte en kristen symbol i detta fall utan endast en symbol för tro. Jag tror till exempel på Moa.

Det kändes även som en fin symbol att ha som prematurmamma. Man tror på sin bäbis, hoppas på att allt ska gå bra och framförallt älskar man sitt barn.

Här nedan ser ni första utkastet på min nya fina lapp.

Nu tänker ni kanske oj då, vad snabbt hon skakade av sig vankelmodet. Både ja och nej. Som jag skrev igår är det svårt att inte leva nu när man lever med barn. Men i mitt hjärta finns en särskild plats för er. Ni vet vilka ni är och jag tänker på er varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar