torsdag 25 oktober 2012

Nattvanor

Idag var det trögt att inleda blogginlägget. Skriver på mobilen i sängen. Klockan är snart två på natten och det har hunnit bli Torsdag. För ungefär en timme sedan nattades Moa för andra gången. Hon har så oregelbundna sovvanor nu, ibland sover hon hela natten och ibland vaknar hon var tredje timme. Trots att rutinerna har sett lika ut väldigt länge. Jag gissar på att både tänder och utveckling stökar till det för henne. Hoppas hon sover hela natten inatt! Konstigt nog är jag nästan lika trött efter en hel natts sömn som efter en stökig natt. Däremot så är inte tupplursbehovet lika stort.

Under de två timmar som Moa var vaken nu ikväll var hon som vanligt på strålande humör. Det är sällan, nästan aldrig faktiskt, som hon vaknar och är ledsen. Hon ville inte ha nån mat utan var bara pigg och glad. Hon satt mellan oss i soffan och körde igenom hela repertoaren av fågelpip och roliga ljud. Och hon är inte dum heller. Det var längesen hon lärde sig att hon får uppmärksamhet om hon hostar. Nu händer det nästan dagligen att hon fejkhostar när hon tycker vi ska titta på henne istället för maten, tvn, vägen eller vad det nu är vi tittar på.
Hon har också börjat luta fram huvudet mot mig, då vill hon ha en puss eller att vi ska gnussa våra näsor mot varandras. I alla fall tror jag att det är det hon vill för hon blir nöjd med det. Det är så himla mysigt och varje gång hon gör så sväller mitt hjärta lite extra av kärlek. Och längtan efter första "mamma".

3 kommentarer:

  1. vart fick du tag i napparna? och stor hon är, har tänkt länge att jag skall berömma bilden där hon "tappar" maten så cool! Kram

    SvaraRadera
  2. Napparna är Esskas och jag köpte dom på Ica Maxi. Det fanns fler roliga texter oxå, "övningsgår" bl a.

    Menar du bilden i headern? Där hon sträcker sig efter smlrgåsbiten? Den gillar jag med! :)

    SvaraRadera
  3. Ja det var den jag menade, ser ut som att hon kastar den, jag hittade dem på Maxi idag, köpte även 100% unik och busig ;)

    SvaraRadera