tisdag 4 december 2012

För ett år sedan

För ett år sedan, den 3e december 2011, var det lördag och jag hade jobbat. Halvdag eftersom jag var sjukskriven för foglossning. Och trots att jag bara jobbat 4 timmar mådde jag inte bra. Svårt att riktigt sätta fingret på det men huvudvärk, illamående och matt i hela kroppen. Men eftersom det är normalt (nej, det är det inte men jag trodde det då) att må så dåligt när man är gravid så mötte jag upp Pär på stan efter att jag slutat. Vi tittade på barnvagnar och gick sedan till Brända Bocken för att äta. Vi bestämde oss för att kolla på blocket efter vagn, de var ju hutlöst dyra och vi hade gott om tid på oss.

När vi kom hem lade jag mig på soffan och blev liggande där tills det var dags att byta soffa mot säng. Bäbisen i magen rörde inte lika mycket på sig som hon brukade men buffade tillräckligt för att jag skulle bli lugnad. Svullnaden i ansiktet som jag lagt märke till på morgonen hade i varje fall inte blivit värre på kvällen. Jag hade ännu ingen aning om vad rädsla var för något.





2 kommentarer:

  1. Huva.. Väntar med spänning på fortsättningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så, nu har hon fyllt 1år. Nu ska jag göra mitt bästa för att blicka framåt och samtidigt vården vårt förflutna..

      Radera