måndag 13 augusti 2012

Höst?

Hösten känns i luften, det där råa fuktiga som nästan går att ta på. Redan? Var tog sommaren vägen?
Vet inte om det beror på det eller om vår stockholmsresa är boven i dramat men lillefis är sjuk. Hon snörvlar och har feber. Så jobbigt att inte kunna förklara för henne varför hon mår som hon gör. Mellan febergnället fyrar hon av smajls och hon äter som hon ska så det är nog bara en alldeles vanlig förkylning. Tack och lov verkar inte andningen vara påverkad och det var det jag var mest orolig för. Hon är i friskt tillstånd lite tungandad emellanåt så jag har fasat för vad en förkylning skulle ställa till med. Men starka Moa fortsätter vara starka Moa även om hon är lite ynklig just nu. Hoppas det går över snart.

En timme senare känner jag att jag måste göra ett tillägg. Moa född i vecka 28+1 får sin första infektion vi nästan nio (sex) månaders ålder. Det, mina vänner, är fantastiskt. Vi är väldigt tacksamma över det dröjt så här länge.

2 kommentarer: