fredag 10 augusti 2012

Utveckling für alle!

Vissa saker smyger sig på. Helt plötsligt upptäcker vi att Moa kan något hon inte kunnat dagen innan. Eller, vi tror att inte kunnat det dagen innan. Vi har ingen check-lista vi går igenom var dag så det är lite svårt att exakt veta när hon lärt sig det. Hon bara kan på ett alldeles självklart vis. Nu senast var det att hålla nappflaskan vi upptäckte. Den får inte vara för tung för då fixar hon det inte. Men snart.
Att stå har hon också blivit duktig på, innan har det mest varit spaghettiben. Nappen fixar hon oftast själv nu bara hon får den i handen. Det är så fantastiskt roligt att se att hon till slut får lön för mödan på de saker hon tränar på.
Att rulla från rygg till mage går snabbt nu så länge underlaget inte är för mjukt. Rulla från mage till rygg verkar hon ha tagit en paus från. När hon tröttnat på magläge bråkar hon på oss tills vi vänt henne. För att en halv minut senare rulla över på mage igen!

Eftersom klockan oftast är efter midnatt när jag skriver så kan det bli lite förvirrande att läsa ibland. Jag ska tänka på det. Ännu en note-to-self är att sluta missbruka ordet "ju". Det ser hemskt ut tycker jag själv när jag läser men har uppenbarligen lite svårt att hejda mig när jag skriver.

Vi hann med att få besök igår (torsdag). Moas neokompis V med mor kom och åt lunch med oss. Moa och han är nästan lika stora, det skiljer inte mycket alls. Den här gången lyckades jag äntligen fånga båda på bild. De var vakna samtidigt och när jag tog till mitt vanliga knep blev de så glada så. Sötnötter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar