fredag 3 augusti 2012

Tatuering och tid...

Idag var det dags för sista sittningen med min tatuering. Efter totalt ca 15 timmar plus två för tolv år sedan, är sen äntligen klar. Och den blev superfin. Helt otroligt vad man, om man är duktig, kan göra med färg.

Moa var hemma och myste med pappa och när jag kom hem låg fröken redan till sängs. Kändes lite konstigt men det är så skönt att hon känner sig trygg med båda sina föräldrar. Har än så länge inte sett några tendenser till att bara en av oss får göra vissa saker. Båda matar, leker, byter blöja, nattar eller vad det nu är som står på tur. Men vem vet, rätt vad det är kommer det nån fas där bara den ena duger.

Lägger man Moa på golvet nu för tiden så dröjer det inte länge förrän hon börjar rulla. Fram och tillbaka, upp på ena sidan och sen tillbaka och upp på den andra. Ibland rullar hon runt helt men trivs fortfarande inte så bra på mage så snart är hon tillbaka på rygg igen. Ibland tror jag faktiskt att hon tycker det är onödigt att vända hela vägen runt när hon i alla fall trivs bäst å rygg.

Vi har tagit en liten paus vad det gäller smakisar. De två senaste dagarna har Moa inte alls varit intresserad av det vi bjuder på så vi bestämde oss för att göra ett uppehåll. Då hinner hon vänja sig lite mer med matstolen också, hon är lite skeptisk till att sitta i den.

Jag har blivit helt betagen i min nya hobby och tyvärr går det ut över bloggandet. Å andra sidan skriver jag när det händer nåt eller om jag funderar på nåt speciellt. Vardagen flyter liksom bara på och helt plötsligt är Moa åtta månader! Den nionde augusti är det åtta månader sedan vi blev föräldrar och åtta månader sedan livet förändrades radikalt. Och jag är så glad, lycklig och tacksam över att vi om fyra månader ska fira Moas första födelsedag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar