fredag 28 september 2012

Dagar av ren och skär glädje!

Moa är så himla rolig nu. Hon kan brista ut i skrattattacker som slutar med att hon hostar, utan synbar anledning. Så lycklig. Hon försöker bemästra munpruttandet och tycker det är jättespännande när vi säger mamamama och papapapa. Ibland lutar hon sig mot mig med öppen mun och då vill hon att man gör pruttljud mot hennes mun. Längtar tills hon lutar sig fram för att få en puss men det här får duga så länge.

Vi väntar fortfarande på första tanden , inget syns på henne än. Hon sover väldigt oroligt och vill gärna vara vaken några timmar mitt i natten. Det gäller att hinna på henne i tid för att hon ska somna om och hur lätt är det när man själv sover. Då får man bita i det sura äpplet och gå ner med henne ett tag.

Moa äter riktigt bra och får bara ersättning till frukost nu för tiden. Jag gjorde egen mat till henne för att hon skulle slippa äta burkmat hela tiden men det föll inte fröken på läppen. Så vi fortsätter med burkarna ett tag till innan jag testar igen. Moa gillar fisk och älskar pasta med köttfärssås. De roliga minerna har dock lyst med son frånvaro än så länge.

Vi har inte sett någon tendens till att krypa än, hon har inte knäckt koden till krypställning än. Men hon ligger längre och längre på mage och kan till och med leka lite så. Vem vet, hon kanske hoppar över krypandet och tar sig fram på nåt annat sätt.

Varje dag är mitt hjärta på väg att spricka av kärlek och det händer att jag får tårar i ögonen av tacksamhet. Att vi fick just Moa. Jag undrar på fullaste allvar om vi känt lika, exakt lika om vi inte hade de erfarenheter vi har? Älskar vi med en annan dimension?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar