torsdag 29 november 2012

Alfta tur och retur.

Nu är det bråda dagar kan jag lova! I fredags fick jag klartecken om att stå på en julmarknad. Min första, och även om jag har haft ett litet lager med färdigsytt så räcker det inte på långa vägar. Jag kommer att ha med mig strax över 100 mössor fördelat på fyra barnstorlekar och två storlekar för vuxna. Sen kommer jag även att ta med mig leggings, muddbyxor, klänningar, tröjor och bodys. Symaskinerna går varma här hemma och det ska bli så roligt att få visa upp det gör och ge folk en möjlighet att känna hur mjuka alla plagg är.

Vårat Bollnäs/Alfta-besök gick jättebra. Pär blev opererad och det gick som det skulle. Tyvärr har han ganska så ont vid såret men det var ju väntat. Mysigt att vara hela familjen hemma! Jag och Moa åkte till Maria och Enja som bor strax utanför Alfta. Det bjöds på både lunch och promenad och det var roligt att se tjejerna (nästan) leka. De är lite för små för att riktigt leka MED varandra utan det blir mest lek bredvid varandra. Men så roligt att se dom studera den andra. Det gjordes vissa försök att även äta lite på varann men vi lyckades hejda dom i tid...
Dessvärre blev mina kort på dem tillsammans suddiga men det kanske kommer. Maria tog fler bilder och jag hoppas nåt blev bra. Man kan sammanfatta besöket med att säga att Moa blev imponerad av Enjas gåstol och jag av Enjas krypstil, jisses vad det gick undan! Tusen tack för gästfriheten, Maria! Hoppas jag får återgälda den snart.







2 kommentarer:

  1. suddiga men så fina lycka till på marknaden

    SvaraRadera
  2. Ja men tack själv!! =D Det var så himla roligt att träffas! =) Jag har kollat igenom mina bilder lite snabbt och några verkade bli rätt ok iaf, ska messa dem till dig så fort jag får tid att sätta mig ner i lugn och ro! =)Vad kul det kommer bli sen när tjejerna blir lite större så det kan leka med varandra =)Kram på er!

    SvaraRadera