tisdag 20 november 2012

Underbar och älskad!

Den 18e November står det Moa i almanackan. I ärlighetens namn hade jag glömt... Konstigt nog ska jag tillägga. Vi har alltid firat våra namnsdagar i min familj. Kanske inte alltid med presenter men tårta hos min mormor på Maria-dagen var en självklarhet. Moa är den fjärde på raken som heter Maria. Hursomhelst så hade jag glömt. Blev påmind av en fin vän som skickade ett grattis-sms. Googlade och upptäckte att Moa betyder "den underbara" och "den älskade". Det är sant, kolla själv! Så rätt vi hade när vi valde hennes namn.

Just nu ser jag fram emot att få träffa en vän. En vän vars son, E, Moa kommer att leka med många gånger och vars dotter har berört mig ända in i hjärteroten trots att jag bara träffat fina A en gång. Det blev varken Holland eller Italien till slut. Just nu vet jag inte riktigt var vi befinner oss, jag, mamma L och våra fina älskade ongar.



3 kommentarer:

  1. Moa är fint..
    För mig är namnet Magnhild jag förknippat med den 18e nov . För sen jag var liten var det namnsdag namnet på min födelse dag.
    Men namnen byts ibland ut. Hoppas Moa får vara kvar länge ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner igen det där. Filippa hade namnsdag på min födelsedag när jag var liten, nu tror jag det är Siv och Saga...

      Jag hoppas oxå att Moa får vara kvar på 18e november. :)

      Radera
  2. <3 hoppas ni hade det bra, kram på er <3

    SvaraRadera