torsdag 12 juli 2012

Intet nytt!

Klockan har passerat midnatt med råge och jag har precis landat i sängen. Sent igen. Men jag ville ju bara sy klart det jag höll på med. Och med en lillefis att hålla kolla på på dagarna blir det lätt att man sitter uppe på nätterna.
Något som har visat sig de senaste nätterna är att det är dags att ändra frökens sovrutin. Hittills har det inte varit nåt problem att ha henne nere med mig även när pappa går och lägger sig men de senaste nätterna har hon blivit så pigg av vår nattvandring att man blir full i skratt. Hon tjoar och leker med fötterna, krafsar på spjälskyddet tycker det är allmänt lajbans. Och det tycker ju inte vi. Så trots att det känns konstigt ska fröken få gå och lägga sig i sin vagga efter kvällsmålet. Vi har ju en babyvakt men ändå. Ska hon ligga däruppe alldeles själv och sova? Medans vi är nere... Fast det kanske är lika bra att börja nu innan det blir så dramatiskt (för mig!)

Moa tycker ajfåånen är otroligt intressant, eller i alla fal det som syns i den. Ofta när hon sitter i mitt knä och jag försöker ta kort så vill hon ta på den. Endera är det för att hon ser sig själv eller så är det spännande med nåt som lyser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar