måndag 2 juli 2012

Singoalla till alla!

Jag har blivit kär i det klädesplagget tror jag. Först klänning, sen tunika och sist tröja. Kan hända att man får justera resåren för att det inte ska bli för tight men det går ju fort. Nu på nattkröken sydde jag färdigt singoallan och den blev så fin. Fållade nedkant och självklart började min vanliga maskin att göra hoppstygn mitt i allt. Dekorsömmen har sina brister men jag orkade bara inte sprätta för tredje gången. Ska köpa en ny nål imorgon utifall det är den som är problemet.

Sydde klart en mössa idag oxå. Provade den på Moa för att kolla så att storleken stämde. Det gjorde den, eller vad tror du? Shiri, så här blev Enyas mössa...

4 kommentarer:

  1. Vad himla duktig du är! Jag blir jämt så pysselsugen när jag ser dina alster! =) Så ni var på marknaden, frågade dig på ett fb-inlägg om ni skulle dit i lördags (antar att det missades, eller så försvann mitt inlägg som vanligt =P), vi tänkte åka dit då men vi fick annat för oss... Det blir väl fler gånger vi åker på samma sak antar jag =P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Nä va?! Det har jag missat helt. Men Ockelbo marknad var sig lik, en massa skräp. Men det var skönt att gå och strosa i solen. Och vi passade på att beställa lekstugan som vi velat om i tre veckor nu... :)
      :)

      Radera
  2. Den blir jätte bra! ser fram emot hösten med en så fin mössa till mig och Enya, kom på att den även marchar vagnen... enyas mamma gillar lila så det blir nog mycket lila ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du blir nöjd med passformen oxå. Fick hem ett sött tyg idag.. Lila med vita hjärtan. :) Finns mycket fina tyger!

      Radera