måndag 16 juli 2012

Strulig natt och sovmorgon.

Imorse vid tre-tiden vaknade Moa och var på ett strålande humör. Var inte alls sugen på att somna om och levde rövare i sin vagga. Igen. Hon tog ur nappen och jag gav den tillbaka. Femtioelva gånger minst. Vid fem somnade hon äntligen och jag med. När Moa vaknade för dagen vid nio gick pappa äran att gå upp med henne. Trots allt har han bättre sovvanor än jag och han hade sovit sig igenom morgonens hålligång.

På eftermiddagen fick vi besök av en vän till mig som jag känt länge men inte träffar så ofta. Hon har barn i min ålder och ett barnbarn som är 3 (?) år så jag tror hon tyckte det var mysigt att få mysa lite med Moa.

Moa fick smakis idag igen, potatis- och palsternackspure. Hela ransonen på en tesked slank ner och när hon väl fattat galoppen hade det nog kunnat slinka ner en till. På tisdag ska vi äntligen få träffa doktor Sofia igen och då har vi chansen att fråga om allt inklusive om smakisar.
Inför natten testar vi den nya taktiken. Mat kl 21 och sen får lillefis hoppa i säng. Det tog trekvarts skruvande innan hon somnade och jag kunde gå ner igen. Via babyvakten hörde vi hur hon ändrade ställning några gånger men hon vaknade i alla fall inte. Ska bli intressant att se om hon sover hela natten.

Vill ni veta vad jag pysslade med sen kan ni kolla in det här: www.momanydesign.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar