tisdag 24 april 2012

Charmtrollet Moa.

Igår var vi på Bvc och fick aktuell vikt och längd. Moa ligger ett hack över genomsnittskurvan på alla tre parametrar, vikt, längd och huvudomfång. Så för att vara sju veckor är hon aningens stor och för att vara 19 veckor är hon alldeles för liten. Men för att vara Moa är hon alldeles perfekt. Det enda råd vi fick med oss därifrån var att fortsätta som vi gör eftersom det verkar fungera ypperligt!

Idag var vi upp på mitt jobb för första gången och det var nog bara jag som tyckte det var lite jobbigt. Moa tittade med stora ögon på alla människor i likadana kläder och jag vakade över henne som en hök, redo att slå ner på den som blev för närgången. Men det gick bra och hon charmade nog fler än bara mig.


4 kommentarer:

  1. Härligt att se att ni fått ta hem er fina tjej :) tack, vi behöver verkligen folk som håller tummarna för oss :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skönt att vara hemma. Det har gått fort nu på slutet med hennes utveckling. Våra små har en fantastisk kämpaglöd och en makalös förmåga att hämta igen sig! Ha det med dig när det känns tungt.
      Kram

      Radera
  2. Åh, vilken fin sommar hatt. Du är så himla duktig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack! Men jag tror att om nån annan än jag hade gjort den, då hade jag nog inte tyckt den var lika fin! Finare live än på bilden dock. :)

      Radera