onsdag 18 april 2012

Typiskt!

Den 5e december 2011. Jag sitter på en brits på förlossningen och väntar på en ambulans som ska ta mig och magen till Uppsala. Kommer på att jag inte hunnit fixat gravidförsäkring än. Såklart. Så sambon ringer försäkringsbolaget medans jag vilar vidare. Får besked om att försäkringen börjar gälla så fort vi betalat, inbetalningskort kommer med posten. Två saker gör att vi inte betalar den. Ett: tror inte jag ska få nån ersättning eftersom försäkringen tecknas när jag redan är på sjukan. Två: jag får lite dåligt samvete eftersom försäkringen tecknas när jag redan är på sjukan.
Så den betalas aldrig. Fyra dagar senare föds Moa och blir kvar på sjukhus till den 29e februari.

Idag fick jag reda på att så länge man betalar innan bäbisen föds så får man ersättning. Det betyder att jag har sumpat i runda slängar sjutusen kronor. Pengar som kunde ha varit Moas.

Fan fan fan.


Edit: nu när mamman pratat med pappan visar det sig att inbetalningskortet kom tisdagen efter Moa föddes. Så jag ska kanske inte svära för mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar