fredag 9 mars 2012

Protest!

Igår gjorde jag något för mig osvenskt. Igår tog jag ställning, visade stöd, protesterade, kalla det vad du vill.
Jag åkte ner på stan för att vara med på en manifestation mot felbehandlingar och feldiagnoser på Gävle Sjukhus. Personerna som anordnade den har nyligen förlorat sin far i en hjärnblödning. Det hade inte behövt ske. Läs mer om Kenny här

Jag hade dock andra anledningar till att delta. Dels det som hände i December när en ctg-kurva misstolkades och bebisen blev en ängel och dels för alla barn och föräldrar som inte blir tagna på allvar av sjukvården! Tex Lucas som i 10 månader levde med ett "oupptäckt" ryggmärgsbråck och en icke fungerande magmun. Om Lucas kan du läsa om du följer denna länk.

I det stora hela gjorde min närvaro där vare sig till eller från. Men det kändes skönt att göra något, inte knyta näven i fickan, inte bara klaga vid köksbordet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar