onsdag 1 februari 2012

Besök av mormor.

Imorse fick jag sovmorgon och hur skönt var inte det? Pär tyckte det var min tur att få sova ut och det hade han ju rätt i! Det ledde till att min förmiddag blev väldigt kort och innan jag visste ordet av knackade min mamma på dörren. Kärt besök från Hedemora. I och med att min mamma bor 10 mil bort så stannar hon lite längre när hon är här. Men det krävdes lite övertalning innan hon vågade hålla i Moa.

Min hund Asti var också med och vi tyckte det skulle bli lite intressant att se hur hon skulle reagera på Moa. En sniffning så var det bra sen. Knappt så man kan kalla det för reaktion över huvud taget. Men hon är ju inte så dramatisk min vovve. Hon kanske är trygg i all den kärlek och omsorg hon får av mamma och hennes Olle sen hon flyttade dit...


Eftersom vi hade hundbesök passade vi på att ta vår första barnvagnspromenad. En väldigt kort sådan, men Rom byggdes ju inte på en dag. Det är så skönt att få göra alla det där sakerna man förknippar med att ha bebis.

Promenaden gjorde nog stor inverkan på Moas aptit för när vi tränade med nappflaskan så nappade hon i sig hela 15 ml!! Hur stort är inte det? Hon var tom extra hungrig så jag värmde på 10 ml till åt henne. Sen var hon nöjd och somnade som en stock. Nu tror jag väl inte att promenaden var det avgörande men man kan ju inte låta bli att undra. Stolt som en tupp var jag när jag berättade för pappa. Det var det enda lyckade nappflaskförsöket på dagen och då har man väl rätt att vara löjligt glad?
Innan pyjamasen togs på så blev det ett litet bad för Moa, det första på hemmaplan. Det var jätteskönt tyckte hon ända tills det var dags att komma upp, då var det inte lika roligt längre. Men det brukar ju inte jag tycka heller så.
Idag började de med golvet uppe i Moas rum och imorgon eftermiddag kanske de börjar tapetsera. Se är det golv och listning kvar. Snart börjar mitt roliga där uppe. Inreda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar