torsdag 16 februari 2012

På väg hem igen...

Det blir ingen operation imorgon. Besviken är väl en underdrift. Eftersom de vill övervaka Moa lite extra så ska hon få vara på 95f efter op och där hade de fått in ett akutfall så hennes plats försvann. Nånstans hade jag det på känn. Det är ju trots allt till Uppsala man blir skickad akut. Jag blev det ju. Undrar om akutfallet är en sån som jag? På samma gång som jag är besviken över att vi blev hemskickade så gör det mig inget. Jag vet ju vad det innebär att vara ett akutfall på Neonatalen. Jag är inte avundsjuk. Det är självklart jättetråkigt att Moa får ha kvar bråcket ett tag till men läkaren försäkrade oss om att så fort det blir en plats ledig så får vi komma ner igen. Trots allt så är Moas "tillstånd" inte akut, bara brådskande. Inte akut, det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar