söndag 5 februari 2012

Inga nyheter=goda nyheter

Efter att ha haft det dramatiskt runt omkring mig under två månader på sjukhus känns det nästan absurt lugnt nu. Och jag älskar det! Idag har det inte hänt någonting, vi har inte gjort någonting utöver det vanliga. Moa har fått ett mysigt bad och fick vara lite nakenfis efter. Det var uppskattat. Hon har även ätit bra ur flaska under dagen, kvällsmålet orkade hon inte fullt ut men vad gör det? Hon är på rätt väg. Jag sitter och surfar runt efter fin inredning till hennes rum och mellan varven virkar jag på en ny mössa till henne. Tiden går fort, timmarna bara rinner iväg mellan blöjbyten och matningar och gos. Jag ser fram emot att hon blir lite större så jag får gosa på allvar med henne. Jag ser fram emot när vi på morgonkulan lyfter över henne i vår säng och bara tittar på henne när hon sover. Förundrade över vilken vacker dotter vi har och vilken tur vi har haft som har henne hos oss. Jag ser fram emot sommaren och undrar hur hon ser ut då? Hur kommer hennes röst att låta? Kommer hon vara kvällspigg som vi är eller blir hon fröken tvärtemot. Jag ser fram emot att se henne bli den bästa person vi kan hjälpa henne att bli. Men mest av allt ser jag fram emot att få ta med henne upp och gå och lägga oss. Det är viktigt att leva i nuet. ;)

1 kommentar:

  1. Tack för att du delar med dej, du är riktigt duktig på att skriva, har lite mer att läsa, men du ska veta att jag satt uppe till nästan 12 i natt, Stefan ropade han trodde jag hade somnat. Härligt att få se alla fina bilder!!!!Hon är så söt!!! Tack för fin läsning från Wockatz 10 kram Eva

    SvaraRadera