söndag 19 februari 2012

Som alla andra.

Det är vad vi har varit idag. Jag har lyckats hålla tankarna från operation och lila bäbis. Kanske hjälper frånvaron av sond till? Hon ser ju ut som vilken bäbis som helst utan den. Förutom att hon är världens sötaste då... Kan hända att jag är lite partisk men ändå. Imorse var det pappas tur att få lite sovmorgon så jag och Moa tog en mysmorgon på tumanhand. Hon var vaken i en och en halv timme och var glad och nöjd hela tiden. Hon hann till och med gymma lite i det fina babygymet hon fått av sin farmor. Hon börjar bli bättre på att fokusera blicken nu och ibland känner man verkligen att man får kontakt på allvar. Dom gångerna känns det som om hon tittar in i själen på mig. Hoppas hon ser kärlek. Till lunch blev vi bjudna till grannarna som grillade korv och hamburgare i solen. Moas första grillfest! Hon sov mest i sin vagn. När vi kom hem var det dags för lite massage och sen fick hon bada. Hon gillar badet och ser sig förundrat omkring när vi tvättar henne. Men jag ser fram emot att hon får en hals. Veckena är svåra att komma åt. Efter en powernap på en kvart var det matdags. Det går bra men jag spänner mig när jag sitter med henne på ena armen och flaskan i den andra handen. Kunde inte begripa imorse varför jag hade så ont på ena sidan av nacken, tror det är dags att slappna av.
Nu sitter jag i soffan med en utslagen tjej på armen. Det tar på krafterna med frisk luft och sen 37-gradigt bad. Mamman hoppas att de ska ringa från Uppsala men vi får nog ge oss till tåls till på onsdag iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar