lördag 16 juni 2012

Babbel och stark nacke!

Oh idag skulle jag kunna berätta hur mycket som helst!

Till exempel om hur söt hon var när hon somnade i bilen med öppen mun...


Eller om när jag trodde att hon sov bredvid mig i soffan tills jag hörde det här...

 

Men så på kvällskvisten lade jag henne på täcket som ligger på golvet i köket. Jag skulle göra i ordning hennes mat och det är lättare med två händer. Fick lite dåligt samvete över att det var länge sedan vi testade med magläge. Jag har lagt det lite åt sidan eftersom det inte är så populärt hos fröken. Men nu var det dags tyckte jag så jag hjälpte henne att rulla över från rygg till mage och ni kan inte förstå min förvåning. Hon ligger med huvudet i luften, stöttar sig lite på underarmarna medan hon ser sig omkring. Från sida till sida vrider hon huvudet och jag famlar febrilt efter mobilen för det här vill jag dokumentera! Nä, den ligger kvar i vardagsrummet. Springer in och hämtar den och när jag kommer tillbaka har hon hunnit bli lite trött. Men jag lyckas i alla fall fånga lite på film. Ignorera mammans fjantbäbisröst är ni snälla.

 

Jag blir ju så himla glad! Och förvånad. Förvånad över att upptäcka att jag nog varit lite orolig trots allt. Orolig över motoriken. Men nu skriver vi check bakom magläge och mamman har upptäckt att hon inte är så cool som hon tror. Igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar