tisdag 12 juni 2012

Kompisar från förr...

Lilla rara skrattande leende Moa! Man blir ju bara så glad när hon är glad. När hon ler på morgonen vid första ögonkastet, VARJE morgon. Tro mig, jag är inte till min fördel på morgonen så det måste bero på att tösabiten blir glad av att se mamma efter en natts "frånvaro". På samma sätt blir vi ledsna när hon är ledsen, det kryper i kroppen när vi inte lyckas tolka hennes gråt. Humörsvängningar DeLuxe är det att leva med en bäbis. Från himmel till helvete på en sekund. Och tvärtom. Tack och lov. Detta barn, denna fina unge, vårt hjärta är mest glad hela tiden. Idag skrattade hon igen, tredje gången det kommit ett riktigt skratt. Min vän C med dotter A var här på besök och när C sjöng en hittepåvisa för Moa kom ett litet garv. Och jag är i sjunde himlen...

Cs dotter A har jag berättat om förr. Hon är född ganska precis en månad efter Moa men ligger ca två månader före utvecklingsmässigt sett. Det märks bland annat på nackstyrka, att hon rullar ofta och gärna och att A är ännu mer intresserad av att interagera med sin mamma än vad Moa är. Det är en fantastisk familj att umgås med och en rolig titt in i framtiden, även om det bara är två månader fram. Jag och C känner varandra från skoltiden och har haft mycket skoj ihop. Hoppas våra döttrar också kommer att ha roligt tillsammans. Jag ser framför mig lek i plaskpool och rosiga kinder i pulkabacken. Än så länge är de för små för att ha nåt nöje av varandra även om de gärna sympatigråter med den andra.
På den första bilden tycker jag ni ska spana in Moas surläpp.



A är lite nyfiken på vem den där filuren är, Moa förstår nog inte riktigt att det är polare...

2 kommentarer:

  1. Svar: Ja gud vad tiden springer fram!! Fast jag tyckte att det gick rätt fort under graviditeten också ja =P Kanske för att jag jobbade som en toka (kanske inte så konstigt att hon ville ut ur min stressade kropp!). Kul att du tycker bloggen blivit fin =P Jag tror inte jag har ändrat den nåt..? Fått två flikar i och för sig, det gjorde ju om utseendet lite =) Sen ska jag göra om headern med bilderna, nångång... =P
    Hjälp vad söt Moa är på surläppsbilden!! Enja och hon kan ju bilda surläpps-klubb! Precis så där ser Enja ut så fort hon blir missnöjd, eller när hon ska till och skrika, lite som en förvarning =P Hehe! Supersmarriga tårtor du verkat gjort också! Mmm!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte gravidtiden segade sig fram... längtade efter bäbisen och det kanske var dumt?! :)

      Surläppen såg jag inte förrän jag kollade igenom bilderna för hon var inte ett dugg ledsen när de låg där, trodde jag.

      Tack, tårtorna smakade bra!

      Radera