tisdag 5 juni 2012

Tillägg!

I dubbel bemärkelse, jag glömde ju berätta en sak så det blir ett tillägg, om tillägg.

Idag ringde jag till Neo för att fråga om mediciner och mat. Blev hänvisad till barnmottagningen för Moa hör inte till Neo längre. Sina riskbarnskontroller kommer hon få göra på barnmottagningen men med Neos läkare, Doktor Sofia. Fick reda på precis det jag ville veta av en supertrevlig sjuksköterska.

1. Vi kommer att bli kallade i mitten på Juli för Doktor Sofia har semester till dess.
2. Fortsätt med järn och c-vitamin till kontrollen.
3. Fortsätt med babysemp 1 till kontrollen.

Lite som jag tänkt men skönt att få det bekräftat. Moa hinner bli sju månader okorr. innan vi har varit på den första riskbarnskontrollen. Den ska egentligen göras nu när hon är sex månader. Men det spelar ingen roll, en frisk tjej som följer sina kurvor och tom ökar upp dom lite. Det enda är väl att jag sett fram emot att få visa upp henne för någon som sett pytteMoa. Nu får jag se fram emot det ett tag till. Dagens pytteMoa är och nosar på sjukilos-strecket och tycker händer är det godaste som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar