lördag 30 juni 2012

Tyger, beslutångest och en motvillig modell!

Jag har kommit lite i otakt med bloggen. Går och lägger mig alldeles försent på kvällarna (nätterna). Måste skärpa mig. Men eftersom lillsnöre sover till nio-halvtio så gör ju jag det också. Och är följaktligen lite väl pigg när det borde vara dags att hå och knyta sig. Lyxproblem om något!

Idag kom mina fina tyger och de var ännu finare live! Så kul och så svårt att bestämma sig, vilket tyg ska jag ta först och vad ska det bli? I första hand ska jag sy klart en singoallaklänning som jag påbörjat. Fick tag på ett Supersött rosa tyg med pandor och geishor på. Klippte ut framstycket och sen blev jag snål. Kom på den briljanta idéen att använda ett matchande enfärgat tyg till ärmar och bakstycke. Då får jag helt plötsligt ut två klänningar av tyget istället för bara en och genom att ta olika enfärgade kan jag göra två olika klänningar fast med lika framdel. Smart va? Hoppas på att sy klart den imorgon och jag lovar att visa er den om jag kan få den motvilliga modellen, Moa, att samarbeta lite.

Jag har i alla fall hunnit sy klart två mössor i ministorlek. De ska till en liten kille, Ian. Hans mamma bloggar och imorgon (idag) ska ni få länken dit. Hoppas han blir nöjd. En vuxenmlssa har jag också sytt färdigt idag, nu fattas det bara en mössa till dotter Enya. Hennes mamma bloggar också och dem länken ska ni också få.

Det blir tydligt att det finns ett behov att berätta, älta, få sällskap i sin glädje och sin sorg. Vi är många bloggande prematurmammor. Alla med liknande tankar och känslor. Min blogg är inte längre bara en bäbisblogg utan en allmän dagbok. När jag var liten var det viktigt att låsa sin dagbok med det pyttelilla låset som följde med, idag lägger jag ut den på nätet för allmän beskådan. Visst är det märkligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar