onsdag 16 maj 2012

En till runda...

Idag blev det en till sväng till Neo med porslin, kastruller, tillbringare etc. Till min hjälp hade jag min vän C. Tack och lov för tungt var det. Hade även en baktanke med att be just C om hjälp. Under hela Neotiden var hon ett stort stöd för mig, behövde jag prata så var det bara att ringa. Hon har glatts med mig och gråtit med mig när det har varit såna stunder. Jag ville så gärna få visa de lokaler som var vårt liv då. Självklart inte salarna och rummen men bara att stå innanför avdelningsdörrarna gör att man får en överblick och en känsla. I mångt och mycket en alldeles vanlig vårdavdelning. Rätt som det är kommer en förälder med vilsen blick, framför sig skjuter han/hon en liten säng med en liten liten bäbis. Sängen har elsladd för att kunna kopplas till värmemadrass och i plasten på sidorna finns det plats för elektrodkablar och cpapslangar.

Det kändes skönt att få visa C. Det kändes skönt att få vara där en kort stund för att jag ville, inte måste. Och det kändes skönt att få gå därifrån med Moa. Tyvärr var det ingen av "våra" sköterskor som var där men några fick jag träffa igår och en sprang vi ihop med vid hissarna. Eftersom C bar Moa då var det med tvekan i blick hon frågade om det var Moa och när jag sa ja var hennes spontana respons; tjockisMoa! Hon tyckte Moa var så fin och att det syntes att hon mådde bra. Jag njuter av att få visa upp henne för de som kände lillMoa. Då var det jag som frågade saker, var osäker på vad Moa tålde och tyckte om. Nu skulle det vara omvänt. Jag är experten på mitt barn.

För övrigt har Moa haft en ätardag idag. Hon har glatt hinkat i sig sina 180 ml förutom lunchen då hon grät hjärtskärande när det var slut. Så jag värmde lite till och efter totalt 240 ml var hon nöjd. Hon "pratar" mer och mer och händerna blir godare och godare. Hon smackar högt i sina försök att få in tummen i munnen fast när hon lyckas är inte det heller bra. Och såna gånger duger inte heller nappen.

Satt och lekte lite med Moas kurva som finns här på bloggen, tyckte den var svår att överblicka. Nu finns det en riktig kurva där om ni vill se det lite tydligare. Lite litet format men jag ger inte upp....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar