söndag 6 maj 2012

Söndagsångest.

Jag har det idag, söndagsångest. Trots att jag inte jobbar. Helgen har varit alldeles alldeles underbar och jag skulle helst vilja ha pappa hemma med mig och Moa ett tag till. Det har varit en riktig familjehelg som nu är slut.

Idag har jag passat på att dona i trädgården, grävt om en rabatt och gjort en helt ny där jag planterat en förhoppningsvis skuggtålig klätterros. Moa har umgåtts med pappa medans jag stått med kirskål upp till knäna. Vi har precis avrundat dagen med ett bad och jag tror vi har kommit på hur vi ska göra för att inte Moa ska gasta sig igenom hela spa-upplevelsen. Det verkar som om hon inte vill bada själv, badar jag med henne så går det bra. Eller i alla fall bättre. Vår lilla badkruka.

Apropå spa-upplevelse har jag sen igår förmiddag hållit på med Moas naglar. Jag filar dom eftersom jag tycker det känns otäckt att klippa och riva av dom förstår jag inte hur jag ska lyckas med? Nu har vi högerhandens naglar kvar och det går inte så bra. När hon är vaken blir hon toksur när jag håller fast handen och hittills har hon vaknat när jag provat fila i smyg. Skam den som ger sig. Jag vill ju inte att hon ska riva sig. I övrigt har Moa varit som hon brukar nu för tiden; sjusovare som helst har händerna i munnen istället för nappen. Vi har tränat magläge lite mer fokuserat sen vi var hos sjukgymnasten men Moa förstår nog inte riktigt poängen än.


3 kommentarer:

  1. Jag avskyr söndagar! Vill ha pappa hemma hela tiden! Så mysigt:) speciellt när man har ett "normalt" barn nu. Man kunde ju inte njuta i början direkt!

    Jag har en pytteliten trubbig sax som jag klipper naglarna på honom med när han sover. Går jättesmidigt tycker jag, man brukar lyckas köra både händer o fötter då:)

    Gud så fint ni bor! Såg riktigt mysigt ut:) (bilden på förra inlägget)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag önskar att det såg ut så hos oss!! Tyvärr är det inte hemma hos oss bilden är tagen utan hos plantskolan där paviljongen bor nu. Vi har inte hämtat den än. :(

      Det där med sax är jag för feg för än, men det kanske kommer. Ju större och "normalare" hon blir desto modigare blir jag. Det vore underbart om pappa kunde vara hemma mer... Vi får hoppas på att vinna pengar! :)

      Radera
  2. Jaha:P men blir nog riktigt mysigt med den i eran trädgård också, med massa fina blommor o klätterväxter:)
    Ja pengar skulle inte sitta fel! Vi tänkte vinna på lotto på onsdag:) haha! Ni kan ju satsa på lördag:) hihi

    SvaraRadera