torsdag 31 maj 2012

Bvc och vaccination.

Idag var det dags för Bvc igen. Det var tre veckor sedan vi var där sist och i bilen på väg dit ägnade jag mig åt en liten gissningslek. Jag gissade längden till 61 det vill säga +2 cm. Det har känts som att hon blivit längre, kläderna i strl 62 börjar sitta lite tajt. Och eftersom jag trodde hårt på längden fegade jag lite och gissade vikten till 6,2-6,3 kg. Då ligger hon på en fin viktuppgång på ca 125 gram per vecka.

Men oj vad fel jag hade! Vi vägde först och vågen stannade på hela 6630 gram, en uppgång på 730 gram på tre veckor. Min lilla knubbis. -nu kan ni nog sluta väcka henne för det femte målet, sa Bvc-sköterskan. Och det har jag redan gjort de dagar jag tyckt att hon fått i sig tillräckligt, verkar fungera. När det så blev dags för mätning vågade jag inte gissa högt. Typiskt, för jag hade gissat rätt. 61 cm är hon nu och börjar knappa in även på den kurvan. Hon är såklart alldeles för liten för att vara en december-bäbis. Men riktigt stor för att vara en mars-bäbis.

Läkarundersökningen var snabbt avklarad och det fanns inget att anmärka på. Skönt! Innan det blev vaccinationsdags visade jag dom Moa-dockan som jag hade med mig. De tyckte att det var roligt att se, särskilt sköterskan verkade uppskatta det. Det är ju hon som träffar Moa ofta.

Moa då? Hon babblade mest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar