lördag 5 maj 2012

Less på regn!

Idag tog Moa sig en liten sovmorgon och vaknade inte förrän klockan tio! Helt galet vad hon sover bra på nätterna. Igår kväll åt hon vid 23-tiden och det var nog det som gjorde att hon ville sova lite längre. Men jag kan inte låta bli att fundera över det här med att hon får bestämma själv när hon vill ha mat. Det skulle innebära att hon vissa dagar bara äter fyra gånger och det känns inte okej. Så då har jag väckt henne och petat i henne en skvätt. Hon vill aldrig ha ett helt mål en sån gång. Oroande men jag påminner mig själv om att om hon ammat hade jag inte haft en aning om hur mycket hon åt. Man blir bortskämd med att ha stenkoll. Det ska bli väldigt intressant på onsdag. Då är det vägning på Bvc igen. Det är inte så länge sen vi var där men jag tror sköterskan ville kolla så att Moa äter ikapp det mål hon missar på natten.

Vi har varit borta större delen av dagen. Eftersom vädret var trist andra dagen i rad och vi ledsnat på soffan redan igår så begav vi oss till lager 157 i Sågmyra. Inget botar tristess som lite shopping. Stackars pappa hittade bara strumpor medans mamma hittade både jeans och toppar! Hurra! Nu får det nämligen vara nog. Fem månader efter Moas ankomst har jag bestämt mig för att säga hej då till mina sköna mammabyxor. Till mitt försvar åberopar jag att under tiden Moa låg på sjukan och vi med henne så var det väldigt svårt att ha en sund kosthållning och lite för mycket tröstgodis slank ner. Men nu bli det vanliga jeans och förhoppningsvis en krympande rumpa.

Och det klart att Moa fick kläder! En långärmad klänning och ett par tunna sommarbyxor från Svea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar