onsdag 9 maj 2012

Hipp hipp hurra!

Idag blir Moa fem (5!) månader. Hur gick det till? Jag är glad att jag tagit och tar så mycket kort på henne, för man glömmer så snabbt. När personalen på Neo sa just det till mig, att jag kommer glömma, trodde jag dom inte. Visst kommer vissa saker att finnas kvar så länge jag lever. Alla stick, undersökningar, operationer och framförallt oron. Men vardagen vi hade glöms sakta men säkert. Tack och lov.

Dagen till ära har vi färska siffror. Vi har varit på Bvc och vägt och mätt. Så mycket mer än så blev det inte. Allt är bra och då finns det inte så mycket att prata om. Idag väger Moa 5900 gram och är 59 cm lång! Hattmåttet landade på 40 cm. Så hon har växt en cm runt huvudet och en cm på längden sen sist. Och viktuppgången på 400 gram på två veckor och två dagar gör att jag kan släppa den oron. Har ju funderat på hennes vikt sen hon började sova hela nätter.

Så fem månader senare sitter vi hemma i vår egen soffa med en (två-månaders) bebis som ligger över sin korrigerade kurva och följer utvecklingssprången precis som hon ska. Lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar