torsdag 17 maj 2012

Spritar i smyg...

Japp, så är det. När ingen ser då åker flaskan fram. När det bara är jag och Moa då är det dags. Törs inte riktigt erkänna min vana längre.

För det är handsprit vi pratar om. Vi har slutat vara övernoga här hemma, spritar inte händerna av vana längre och tvingar inte besökare att gnida in sina händer med den starkt luktande lösningen. Vi vill att Moa ska bygga upp en egen motståndskraft och det kan hon inte göra om vi fortsätter att vara lika noga som vi var i början.
Men ibland, om många människor tagit henne i händerna så ser jag noga till att hon har sin napp i munnen och inte händerna. Och så fort jag är i hemmets trygga vrå så spritar jag av hennes händer.
Det kanske inte gör någon skillnad, hon kanske redan har byggt upp det där immunförsvaret men det känns bättre. Har vi klarat oss utan infektion eller förkylning så här länge ska hon inte behöva åka på nåt nu när det snart är sommar.




2 kommentarer:

  1. Jag gjorde bort mej lite när vi va på (utan smygreklam, ett stort svenskt möbelföretag med gul o blå logga haha) så hade jag plockat med varor hit o dit, kört kundvagnen o sånt. När vi kommer ut från kassorna o står vid den obligatoriska korven så vaknar Hugo o vill sjölvklart akut ha mat, så jag plockar fram väskan o ska börja blanda iordning. (men jag måste alltid sprita hönderna innan jag fixar hans mat, tix från neo-köket) letar o letar, häller ut skötväskan i vagnen, HITTAR INGEN SPRIT! Varpå jag utbrister lite halvt frustrerat o aningens för högt! "fan var är spriten när man behöver den som mest!!!" gick ganska fort därifrån med många blickar på oss o gjorde iordninh maten i bilen hahahahaha.

    SvaraRadera