tisdag 22 maj 2012

Svensson-liv.

Eller vad säger du, C?

Idag har jag varit latte-morsa igen. Hade ett mycket kärt återseende med en vän idag på lunchen. Det var ett tag sen sist så det var en del att avhandla. Moa fick också lunch på Java så när vi kom hem kunde vi gå raka vägen till trädgården och fortsätta jobba där. Dessvärre tycker inte Moa att det är så roligt som mamma tycker så vid 16-tiden gick vi in. Moa åt och vi myste i soffan tills pappa kom hem. Jag ville väldigt gärna gå ut igen och pappa ville hellre vara inne med Moa så så fick det bli. Det är så tacksamt med trädgårdsarbete, man ser oftast resultat på en gång. I alla fall just nu i vår trädgård! Kan liksom bara bli bättre. Sen får jag givetvis vänta på att den ska bli så där mysigt lummig men det har sin charm det också.

En del i vårt Svensson-liv är att varje kväll göra i ordning Moas medicinflaska. På morgonen ska hon ha 5 droppar d-vitamin, 5 droppar sempers magdroppar, 5 droppar Niferex och 1 ml c-vitamin. Med en nyvaken vrålhungrig bäbis på armen är det ingen barnlek att måtta upp allt så jag har tagit för vana att göra i ordning medicinerna i en egen flaska kvällen före. Mycket smidigare för mig och Moa får frukost lite snabbare. Man ska inte krångla till det i onödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar