torsdag 12 januari 2012

Blicka framåt.

Det är det som är min stora utmaning. Efter mitt senaste inlägg har jag ju såklart varit uppe hos henne igen och fick då tillfälle att prata med vårvinden Doktor Sofia. Hon pratade lite om hur det ser ut för Moa men vi ska prata mer på Fredag då vi har läkarsamtal. Hon är väldigt mån om att vi föräldrar "är med på tåget" och det känns ju jättebra. Hon är även väldigt mån om att Moas pappa ska veta vad som ska ske och inte bara Moas mamma. Jag fick dessvärre känslan av att det inte blir nån inflytt för mig den här helgen. Ska jag vara ärlig så vet jag inte om jag vågar heller. Pulsfallen är riktigt läskiga och då är det väldigt skönt att ha en sköterska i samma rum. Festina Lente, skynda långsamt är det som gäller nu.

Vi har ju redan konstaterat att jag gillar att handla saker till pytte. Då kan ni ju tänka er hur bra det kändes att få beställa tapeter till hennes rum! Jag hoppas det färdiga resultatet blir som det ser ut i mitt huvud...
Så här ser tapeten ut. Tjusig va? Däremot så kommer det inte att stå en spjälsäng för ca 8 000 kr i hennes rum. Vi har köpt en jättefin från Troll med tillhörande skötbord.









 Tänker mig också en vit stringhylla, kanske en matta från Pappelina och den här vid spjälsängen
(så småningom, klart hon ska sova inne hos oss i början).





Jag har ju en känsla av att hon kommer att få en del rosa saker och då är det skönt med en lugn bakgrund. Vare sig Pär eller jag är ju så mycket för det lull-lulliga och så länge vi får bestämma så passar vi på!

Det var rackarns svårt att få till det med bilderna och texten i detta inlägg, sorry!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar