onsdag 18 januari 2012

Inflytt

Så idag var det dags för lite egentid. Även denna natt hade gått finfint utan sipap så nu fick vi klartecken att flytta in i vårt nya hem, sal 2. Vi mjukstartade med att vara där över dagen och från och med imorgon bor vi där på heltid. Pappa kommer och bor med oss så ofta han kan men han har ju ett jobb att sköta också. Svår balansgång det där... Det var väldigt skönt att vara ensam med henne, inte för att vi gjorde speciellt mycket annorlunda. Men allt ÄR annorlunda. Min tjej, mitt barn, mitt ansvar. Härligt. Och lite läskigt att inte kunna förlita sig på maskiner längre. De har nämligen stängt av den lilla monitorn som finns på rummet, men är såklart uppkopplad mot sköterskorna. Nu får jag göra som alla andra föräldrar, titta på mitt barn för att få reda på hur hon mår istället för att titta på en skärm,Hon har sluppit de tre elektroderna på bröstet och har endast proben på foten kvar. Sonden är såklart också kvar, men att hålla reda på saker känns som en barnlek.
Dagens inlägg blir inte så långt. Trots att jag åkte vid halv fem från sjukhuset är jag fortfarande inte färdig med mina förberedelser, packning och lite tvätt och lite städ. Pappa håller på med elen i Moas rum så att snickaren kan fortsätta imorgon. Men två bilder bjuder jag på såklart, Moa väger idag 1,7 kg och imorgon är det dags för mätning av längd och huvudomfång igen.

 På den översta bilden snuttar hon på sin nya napp och funderar kanske på vad mamma och sköterskorna håller på med. På den undre bilden har vi kommit i ordning på vårt rum och då passar det ju med en tupplur på mitt bröst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar