söndag 22 januari 2012

En vanlig söndag?

Idag har det tyvärr blivit lite provtagningar igen..
Det började redan igår med att pappa tyckte att Moa var lite flåsig och när syrrorna tog upp det på rondningen togs det på allvar. Måste säga att de är väldigt duktiga på att agera när frågor uppstår. Moa hade lite indragningar när hon andades och det kan vara tecken på lite allt möjligt; utmattning, lågt blodvärde, magen eller trassel med lungorna. Läkaren beställde lite prover och en lungröntgen. Oron kom som ett brev på posten men inte i samma grad som tidigare. Tror jag är mer trygg i att kunna läsa hur hon mår och det jag såg var hennes uppblåsta mage och att hon har jobbigt att bajsa. Eller så orkar jag bara inte ta till mig alltför mycket nu när man har fokus på tidig hemgång. Proverna såg bara bra ut och crp:n, snabbsänkan, visade inte på nån infektion. Tack och lov för det! Lungröntgen visade heller inget oroväckande men de såg att tarmarna var uppblåsta. I nuläget ser det alltså ut som att det är magen som påverkar andningen lite grann. Imorgon bitti ska det tas en ny crp för att kolla en ev infektion igen. För att vi riktigt ska kunna kolla hennes andning under natten har vi satt tillbaka elektroderna på bröstet. Inte ens det kunde rubba mina cirklar.





I övrigt har dagen varit som den ska, vi har varit föräldrar. Bytt blöjor, matat och myst. Mina tankar har snurrat mycket kring hur det blir när vi kommer hem. Innan vi fått rutin på allt, var vi ska ha vissa saker och göra andra saker. Ser så mycket fram emot första barnvagnpromenaden, första bilturen när vi åker hem, ja allt "första" du kan tänka dig. Tog en liten promenad idag och min första tanke när jag kom utomhus var att jag tänker inte låta Moa kliva utanför dörren! Vi ska vara kvar här tills det blir varmt! Men näe klart jag inte vill. Undrar när vi får veta nåt om hur de tänker? Men det är väl svårt för dom att veta innan vi ser vad som händer med mage och andning. Vi får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar