tisdag 24 januari 2012

Slödag.

Idag har det varit lugnt och skönt hela dagen.. Moa har varit en glad och nöjd bebis. På eftermiddagen fick hon och pappa lite värdefull egentid eftersom kände att jag var tvungen att komma från sjukhuset. Jag tog en promenad hem och sen rejsade jag till Barnens Hus för att inhandla lite mer bra-att-ha-saker. Kudde, badtermometer, mobilupphängning till spjälsängen. För nu är det nära... På rondningen idag hade de pratat om Måndag som lämplig dag. Det är ju snart det! Labb hade ringt och berättat att de hittat nåt i Moas blododling men att det förmodligen rörde sig om en kontaminering. Hennes crp och allmänstillstånd är lite för bra för att det ska vara nåt tok. Men för säkerhets skull behåller de henne över helgen. Och vet ni? Det känns helt okej. Visst, vi vill väldigt gärna åka hem men Moa ska ju vara 100 procent redo också. Och på måndag har vi ett ultraljud på hjärnan inbokat också så då lär vi ju i alla fall vara här. Imorgon är det ögonundersökning igen. Hoppas den går bra, hon skämmer ju bort sina föräldrar den här lilla. Hon går ju från klarhet till klarhet, tack och lov! Men dagarna blir väldigt lika varandra och dygnen går i ett eftersom vi gör samma saker oavsett om det är natt eller dag. Vet inte hur många gånger jag skrivit fel datum på mjölkflaskan.

För att göra hemgången ännu mer verklig tog jag med Moas åka-hem-kläder till sjukhuset, aningens stora. Var smart tyckte jag när jag köpte den... Strl 62 är ju ganska för stort till henne. Men men, hon lär inte frysa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar